East coast, Sydney

8 april 2015 - Hobart, Australië

Na de whitsundays hebben we een dag doorgebracht op een boerderij. Hier konden we leren lasso werpen, koeien melken en paardrijden. Daarna zijn we vertrokken naar Fraser island. Dit is het grootste zand eiland van de wereld. Ik had verwacht dat het eiland redelijk vlak zou zijn maar dat is het dus totaal niet. Er zijn wel heuvels van 10 meter hoog. 'S avonds zonsondergang op het strand bekeken. De volgende dag hebben we een four wheel drive tour gedaan. Op het eiland zijn geen wegen daarom rijden er geen gewone auto's. We hebben door het regenwoud gelopen en maheno shipwreck bekeken op het strand. Later in de middag zijn we naar Lake mckenzie geweest. Hier hebben we gezwommen en ik weer een dingo gezien. Volgende dag zijn we vertrokken naar de goldcoast. Onderweg in Brisbane gestopt en gewinkeld. In goldcoast hadden we een mooi hotel en mijn kamer was op de 19e verdieping dus het uitzicht was prachtig. ' s avonds hebben we met z'n alle gebowld en daarna zijn we uit geweest. De dag daarna zijn we vertrokken naar Byron bay. Onderweg hebben we een wandeling gemaakt in Springbrook national park. Weer een mooie waterval gezien. 'S avonds in Byron bay heeft het helaas de hele tijd geregend. De volgende dag een surfles genomen en het gaat al beter. Byron bay is een heel leuk plaatsje. Het is het meest oostelijke punt van Australië en er wonen veel hippies. Ook hebben ze er heel lekker eten. De volgende dag zijn we vertrokken naar crescent head waar het surfkamp was. ' s middags hadden we surfles op een heel mooi en verlaten strand. Eindelijk is het me gelukt om recht op het surfboard te staan. 'S avonds vroeg naar bed gegaan door de vermoeidheid van de surflessen. De volgende dag was de laatste dag van de tour en zijn we naar Sydney gereden. Het paasweekend in Sydney doorgebracht. Op zaterdag was het heel slecht weer dus ik had met paar meiden gewinkeld. Op zondag de harbour bridge, opera house en de royal botanic gardens bekeken. Op maandag eerst een nieuwe camera gekocht want m'n andere was helaas kapot gegaan. 'S middags naar het bekende bondi beach geweest. Hrlaad was het niet mooi weer om op het strand te liggen maar er waren wel veel surfers om naar te kijken. Gisteren ben ik aangekomen in Tasmanië. Het is hier een stuk kouder maar het landschap is heek mooi. Morgen start mijn tour door Tasmanië.

1. Tante Toni:
    8 april 2015
    Bedankt voor de kaart ook namens Rianne.
  2. Rianne:
    9 april 2015
    Wat leuk dat je leert surfen! Volgens mij doe je enorm veel indrukken op elke dag. Ben benieuwd naar je verhalen over Tasmanië! Inmiddels al een wombat gezien?