Leven in het paradijs

26 maart 2015 - Emu Park, Australië

Afgelopen dagen erg genoten en heerlijk uitgerust. Vrijdag vanuit Alice springs naar Cairns gevlogen. Sommige mensen uit de groep dachten dat de vlucht niet door zou gaan ivm de cycloon maar daar hebben we helemaal geen last van gehad. Zaterdag was een vrije dag dus ik heb eindelijk weer is uitgeslapen. Verder beetje gewinkeld, op de foto geweest met een koala en in de lagoon gezwommen. In Cairns kan je niet in de zee zwemmen ivm de krokodillen, haaien en giftige kwallen dus hebben ze een zwembad gebouwd naast het strand. Zondag zijn we met de groep naar het great barrief reef geweest. Op de boot waren veel mensen zeeziek waaronder ik. Ondanks dat ik me zo ziek voelde toch gesnorkeld en het was super mooi! Veel verschillende vissen gezien en heel mooi koraal. De plek waar we snorkelde was ook een klein zandeiland waar je kon uitrusten. Verder zondag ziek in bed gelegen. Maandag zijn we gaan zeilen bij de whitsundays eilanden. Niet ziek geweest op de boot :). Het zeilen was erg leuk. We hebben een mooie zonsondergang bekeken en tijdens het avondeten zwommen er 3 dolfijnen bij onze boot. 'S nachts kon je op het dek slapen om de sterren te bekijken. De volgenden dag zijn we naar whitehaven beach gevaren. Wat mij betreft 1 van de mooiste plekjes op aarde. Onderweg nog schildpadden gezien. Aangekomen op whitehaven beach hebben we daar gezwommen. Het zand op whitehaven beach is zo puur dat je zelfs je tanden er mee kan poetsen. Heb dit niet geprobeerd want het lijkt me niet een fijn gevoel :). Ook mag je het zand niet meenemen en als je het wel doet kan je boete oplopen tot 400.000,- dollar. Daarna zijn we afgezet op daydream island. En zoals de naam al zegt het is daar prachtig. We hebben daar 2 nachten geslapen maar wat mij betreft hadden dat er wel meer mogen zijn. Overal staan palmbomen, er vliegen vlinders rond en er zijn Kangaroos. We hebben hier heerlijk gerelaxed bij het zwembad en 's avonds hebben we een film gekeken in den openlucht bioscoop. Vandaag hebben we weer de boot terug genomen naar het vaste land en hebben we de hele dag gereden.

1. Opa en oma:
    26 maart 2015
    Klinkt zeker als het paradijs!
  2. Pappa:
    26 maart 2015
    Mooi om te horen dat je geniet
  3. Tante Toni:
    27 maart 2015
    Deze ervaring vergeet je nooit meer. Enjoy!