Zweten in niemandsland

11 maart 2015 - Jabiru, Australië

Zondag naar Darwin gevlogen. Aangekomen in het hostel en alvast een meisje uit de groep ontmoet. Deze dag amper wat gedaan aangezien er in Darwin niks te doen is (er zijn alleen een paar restaurants en winkels) en het veels te heet is. Maandag begon de groepsreis en het is een leuke kleine groep. Onder andere mensen uit Canada, Zwitserland, Duitsland en Ierland. Eerst zijn we naar een soort tentoonstelling geweest over de bombardementen tijdens WO2 in Darwin. Nooit geweten dat Australië is gebombardeerd. Toen door gereden naar litchfield national park. Onderweg de bekende road trains gezien ( vrachtwagens met wel 3 of 4 aanhangers). Aangekomen in het park hebben we eerst bij de Florence watervallen gezwommen. Heerlijk om te doen (jullie moeten zelf maar even een foto opzoeken want m'n foto's van de onderwatercamera krijg ik niet op m'n tablet). Daarna zijn we naar wangy holes gegaan en hebben hier een paar uur gezwommen. Dit zijn diepe gaten in de rivier waar je in kan zwemmen. Als laatste nog een waterval bekeken maar hier konden we helaas niet zwemmen i.v.m. De krokodillen. dinsdagochtend bij ontbijt vegemite geprobeerd (veel aussies eten dit en het wordt gemaakt van gist). Het is super vies en de smaak kan ik niet beschrijven. Vandaag veel gereden. 'S middags gestopt bij de rivier om krokodillen te spotten. Eerst was het plan om uit de bus te gaan maar tourbegeleiders dachten toch dat het veiliger was om binnen te blijven. Nou en gelijk hadden ze want na een paar minuten zagen we een krokodil van ongeveer 4-5 meter in de rivier. Iedereen in de super enthousiast maar de spanning steeg al snel toen er vissersbootje recht op de krokodil afvaarde. De krokodil ging onderwater en de boot voer er recht overheen. Heb nog nooit in zoveel spanning gezeten maar de vissers leven allemaal nog gelukkig. 'S avonds bij het hotel nog een wilde hond gezien. Vandaag hebben we aboriginals schilderingen in de rotsen bekeken en hebben we een boottocht over de south alligator river gemaakt. Geen krokodillen gezien maar wel hele mooie vogels.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ome Jos en tante liesbeth:
    11 maart 2015
    Leuk dat je bij aankomst in het hostel een reisgenote hebt ontmoet! We kunnen ons voorstellen dat het heerlijk is om bij warm weer te zwemmen. We benijden je. Hier is het weer weliswaar goed voor de tijd van het jaar. Een zonnetje en ca 11 graden maar zeker niet wat jij mee maakt! Dat krokodillenavontuur lijkt ons ook te spannend maar aan de andere kant ook onvergetelijk! Geniet vooral van alle indrukken die je mee maakt! Overigens ook de groeten van opa en oma die je reisverhalen volgen.
    Liefs,
    Ome Jos en tante liesbeth
  2. Mama:
    12 maart 2015
    Hier is het de laatste dagen heel zonnig, grappig dat jij van dezelfde zon nu de hitte hebt in Australië. Wat een belevenissen, zwemmen bij de watervallen en krokodillen spotten, het is net een film maar dan echt. Mooie foto's van de rotsschilderingen. X Mana
  3. Anne:
    14 maart 2015
    Lieve Elisa,
    Wat schrijf je leuk over de avonturen die je meemaakt. Zo weten we hoe het daar met je gaat. En volgens mij heb je het reuze naar je zin. We kijken uit naar je nieuwe berichten. Veel liefs, ook van Pascalle en een lik van Dikkemans
  4. Opa en oma:
    14 maart 2015
    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt!