Uluru

20 maart 2015 - Alice Springs, Australië

tijdje niks geschreven omdat er geen bereik is. Afgelopen dagen zijn we vanaf katherine naar Alice springs gereden. Één dag daarvan was 750 km. Onderweg hebben we bij de Edith falls gezwommen en een boottocht gemaakt door de katherine gorge. Allebei erg mooi om te zien. Ook hebben we de Devils marbles bezocht. Als je daar loopt voel je je heel erg klein. Onderweg ook nog een bosbrand gezien langs de weg. Toen we aangekomen waren in Alice springs hebben we 's avonds kangaroo gegeten wat heel lekker is en daarna zijn we met z'n alle uitgegaan. De dag daarna waren we gelukkig vrij en konden we uitslapen. Afgelopen maandag zijn er nieuwe mensen in de groep gekomen en zijn we vertrokken richting Uluru. 's ochtends zijn Ee gestopt bij een kamelenboerderij en heb ik ook een stukje op een kameel gereden. Niet erg aangenaam om te doen maar het zijn wel hele leuke dieren. 'S avonds hebben we met z'n alle de zonsondergang gekeken. De kleur van de Uluru verandert dan door de zon. De volgende vroeg op om de zonsopgang te bekijken. Na de zonsopgang hebben we een wandeling van 11km om de Uluru gedaan. Was erg zwaar  om te doen omdat het 8 uur 's morgens al boven de 35 graden is. Die middag heb ik een helikoptervlucht gedaan boven de Uluru wat ontzettend mooi is! 's Avonds een astrotour gedaan wat super leuk was. Door een telescoop Venus en Jupiter gezien en paar sterren in de Melkweg. Ook een stuk of 10 vallende sterren gezien. De volgende dag hebben de Kata Tjuta bekeken en daarna zijn we doorgereden naar de kings canyon waar we 's nachts alleen in een slaapzak hebben geslapen. Nie erg comfortabel maar wel leuk om te doen. De volgende dag een wandeling gemaakt door de kings canyon en daarna weer terug gereden naar Alice springs.

1. Ome Jos en tante liesbeth:
    20 maart 2015
    Wat een mooie belevenissen! Ik zou zo een stukje mee willen reizen. Die helicoptervlucht moet ook ontzettend leuk zijn geweest.
    Hopelijk heb je ook een leuke en gezellige groep mensen om je heen. Geniet vooral en maak mooie foto's !
  2. Opa en oma:
    20 maart 2015
    Wat een mooie reis! Leuk je verhalen te lezen. Veel plezier!
  3. Mama:
    22 maart 2015
    Elisa, heerlijk om te lezen wat je allemaal hebt beleefd, zo zijn we ook een beetje op vakantie. Mooie foto heb je gemaakt van de Uluru ! Veel plezier en tot horens. X Mama